Çalışmalar

Bu bölümde yer alan çalışmalar şunlardır:

  • TEBLİGAT
  • Şikayet
  • Savunma Usulleri ve Hazırlama Teknikleri
  • Boşanma
  • İcra
  • Pasaport
  • Cezaevi Yiyecek Bedeli
  • Kira
  • İnternet Ortamında İşlenen Suçlarla Mücadele
  • Gözaltı
  • Şikayet
  • Anayasa Mahkemesi'ne Bireysel Başvuru
  • İdari Yargı
  • Vesayet
  • Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesi
  • Doğal Afet Nedeniyle Olağanüstü Hal (OHAL) Uygulaması
  • Savunma Usulleri ve Savunma Hazırlama Teknikleri
  • Ceza Muhakemesinde Seri Muhakeme Usulü 
  • Ceza Muhakemesinde Basit Yargılama Usulü
  • Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) Başvuru
  • Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma (TCK 220) ve Silahlı Örgüt (TCK 314)
  • Ceza Muhakemesinde Temyiz
  • Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması
  • Koruma Tedbirleri Nedeniyle Tazminat
  • Cezaların İnfazı
  • Uyuşturucu veya Uyarıcı Madde İmal ve Ticareti (TCK 188)
  • Ceza Muhakemesinde İstinaf
  • Ceza Muhakemesinde Olağanüstü Kanun Yolları
  • Tutuklama Tedbiri

 

NOT: En son çalışmamız yayımlanmaktadır. Diğer çalışmalarımızı ofisimizden temin edebilirsiniz.

_____________________________________________________________________________________________

 

 

T E B L İ G A T

 

 

Giriş

 

Mahkeme, Cumhuriyet başsavcılığı, denetimli serbestlik müdürlüğü, icra dairesi, vergi dairesi ve kamu kurumlarından, resmi bir işlemin haber verilmesi için fiziken veya elektronik ortamda tebligat gelebilir. Örneğin duruşma günü, savunma istemi, ifade, icra emri, gerekçeli karar, vergi cezası, idari yaptırım kararı gibi birçok konuda tebligat yapılabilir.

 

Tebligatın İncelenmesi

 

Tebligat ve içeriğindeki evraklar gelince dikkatle incelenmeli ve gelen her tebligatın büyük çoğunlukla süreli olduğu unutulmamalıdır. Tebligatta, hangi makam tarafından ve hangi sebeple gönderildiği belirtilir. Taleplerin zamanında yapılması ve hak kaybına yol açmaması amacıyla, gerekli iş ve işlemler zamanında yapılmalı ve gerekirse hukuki danışmanlık desteği alınmalıdır. 

 

 

Tebligatın sol üst köşesinde gönderen makam (örneğin Düzce 1. Ağır Ceza Mahkemesi), sağ üst kösesinde esas numarası (örneğin 2025/100 Esas) veya talimat numarası (örneğin 2025/200 Tal.), alt tarafında duruşma günü gibi bilgiler ve varsa diğer açıklamalar bulunur.

 

Tebligat usulünce tebliğ edildiğinde hukuki bir işlem ve süreç başlamış demektedir. Tebligatın önemsenmemesi veya unutulup süresinde gereğinin yapılmaması, telafisi imkânsız zararlara ve hak kayıplarına yol açabilir. Örneğin ceza duruşmasına gidilmezse zorla getirme veya yakalama kararı çıkabilir, hukuk davasında davaya cevap verilmediğinde delil, tanık gösterme gibi haklar yanabilir, ilamsız icra takibinde 7 (yedi) gün içinde itiraz edilmezse kesinleşip banka hesaplarına haciz konulabilir.

 

Tebligatın yanı sıra, e-Devlet/UYAP Vatandaş portalı üzerinden bir dosya veya hukuki işlem öğrenilebilir. Bu durum da mutlaka önemsenmelidir. Örneğin Anayasa Mahkemesi’ne bireysel başvuru, istinaf/temyiz gibi başvuru yollarının tüketildiği tarihten 30 gün içinde yapılmalıdır. 30 günlük sürenin başlangıcında, kesinleşmiş kararın tebliği veya nihai kararın UYAP’tan açılıp öğrenilme tarihi esas alınır. Yani UYAP’tan karar açılıp okunmuşsa, tebliğe bakılmaksızın, bireysel başvuru süresi başlar ve süreyi aşan başvurular reddedilir.

 

Tebligat Yapılma Şeması

 

Tebligatın usulünce yapılıp yapılmadığı hususu çok önemlidir. 7201 sayılı Tebligat Kanunu kapsamında muhtara yapılan tebligat da geçerlidir ve süre işlemeye başlamış olur. Bu sebeple, aleyhe bir işlem veya karar kesinleşmişse ve tebligat usulünce yapılmamışsa, ilgili makama itiraz başvurusu yapılmalıdır. Örneğin usulsüz tebligat sonucu hapis cezası kesinleşmişse, cezayı veren mahkemeden kesinleşmenin iptali ve infazın durdurulması talep edilmelidir.  

 

Tebligatta dikkat edilecek konular şunlardır:

 

Muhatabın Adrese Dayalı Kayıt Sistemi’nde (MERNİS) Kaydı Varsa:

 

  • İlamdaki bilinen en son adres MERNİS’teki adresi ile aynı ise aşağıdaki şekilde şerhli tebligat çıkartılır. “DİKKAT: Tebliğ yapılacak şahsın yukarıda belirtilen adresi, Adres Kayıt Sistemi’nden (MERNİS) tespit edilen adres olup, tebligat yapılamadığından bahisle iade edilmeyip 7201 sayılı Kanun’un 10/2 maddesi delaletiyle aynı Kanun’un 21/2 maddesi uyarınca tebliğin yapılması rica olunur.

 

  • İlamdaki bilinen en son adres MERNİS’teki adresten farklı ise:

 

  1. Öncelikle ilamda belirtilen adrese şerhsiz tebligat çıkartılır.
  2. Bu şekilde tebligat yapılamazsa ve tebligat iade edilirse, MERNİS adresine şerhli tebligat çıkartılır.

 

Muhatabın bilinen en son adresine çıkartılan tebligatın iade edilmesi ve MERNİS adresinin bilinen adresten farklı olması halinde; MERNİS adresine “Mernis adresi” şerhi verilerek Tebligat Kanunu’nun 21/2 maddesi uyarınca doğrudan tebligat çıkartılması yeterli olup, MERNİS adresine öncelikle normal bir tebligat çıkartılmasına gerek yoktur. (Yargıtay İçtihadı Birleştirme Büyük Genel Kurulu Kararı-2019/2-2020/3 - 20.04.2021 tarihli Resmi Gazete)

 

  • Muhatabın Adrese Dayalı Kayıt Sistemi’nde (MERNİS) Kaydı Yoksa:

 

  1. İlamda belirtilen adrese şerhsiz tebligat çıkartılır.
  2. İlamda belirtilen adrese tebligat yapılmaz ve iade edilirse 7201 sayılı Kanun’un 35. maddesine göre tebligat çıkartılır.

 

Notlar:

 

  • Kendisine tebliğ yapılacak şahsın müracaatı veya kabulü şartıyla her yerde tebligat yapılabilir. (7201 s.k.-md.10/3)
  • Kendisine tebliğ yapılacak şahıs adresinde bulunmazsa, tebliğ kendisi ile aynı konutta oturan kişilere veya yardımcısına yapılır. (7201 s.k.-md.16)
  • Muhatap yerine kendisine tebliğ yapılacak kimsenin görünüşüne nazaran 18 yaşından aşağı olmaması ve bariz surette ehliyetsiz bulunmaması gerekir. (7201 s.k.-md.22)
  • Tebliğ mazbatası; tebliği çıkaran merciin adını, tebliği isteyen tarafın adı, soyadı ve adresini, tebliğ olunacak şahsın adı, soyadı ve adresini, tebliğin konusunu, tebliğin kime yapıldığını ve tebliğ muhatabından başkasına yapılmış ise o kimsenin adı, soyadı, adresi ve tebellüğe ehil olduğunu, tebliğin nerede ve ne zaman yapıldığını, tebliğ imkânsızlığı ve tebellüğden imtina (7201 s.k.-md.21) durumunun ortaya çıkması halinde bu hususlara ilişkin işlemin yapıldığını, adreste bulunmama ve imzadan kaçınma için gösterilen sebebi, tebligatın adres kayıt sistemindeki adrese yapılması durumunda buna ilişkin kaydı ve tebliğ evrakı kime verilmiş ise onun imzası ile tebliğ memurunun adı, soyadı ve imzasını içerir şekilde belgelenmesi gerekir. (7201 s.k.-md.23)
  • Tebligat Kanunu’ndaki maddelere göre tebligat yapılamayan ve ikameti, evi veya işyeri de bulunamayan kimsenin adresi meçhul sayılır ve bu durumda ilanen tebligat yapılır. (7201 s.k.-md.28)
  • Tebliğ usule aykırı yapılmış olsa bile, muhatabı tebliği öğrenmiş, haber almış veya bilgi edinmiş ise tebligat geçerli sayılır. Bu durumda muhatabın beyan ettiği tarih, tebliğ tarihi olarak kabul edilir. (7201 s.k.-md.32)
  • Daha önce adli birimden alınan tebligat adresi değişmişse, yeni adres ilgili birime hemen yazılı olarak bildirilmelidir. Bu durumda sonraki tebligatlar yeni adrese yapılır. (7201 s.k.-md.35)

 

Özel Tebligat Usulleri:

 

634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamındaki tebligatlar:

 

7201 sayılı Kanun’un Ek 1 maddesi uyarınca, 634 sayılı Kanun’un uygulandığı hallerde; her bağımsız bölüm sahibi, sadece apartman yönetimi ve ortak giderler ile ilgili tebligat yönünden geçerli olmak üzere, Türkiye’de bir adresini yöneticiye yazılı olarak bildirmek zorundadır ve tebligat, bildirilen bu adrese yapılır.

 

Bağımsız bölüm sahibi adres bildirmez veya yazılı olarak bildirdiği adrese tebligat yapılamazsa, bundan sonraki bütün tebligatlar, o kişiye ait bağımsız bölümde fiilen oturan kişiye yapılır ve tebligatın bir örneği, apartman girişindeki ilân tahtasına asılır. Böylece bağımsız bölümde fiilen oturana bu şekilde yapılacak tebligat, bağımsız bölüm sahibine yapılmış sayılır. Bağımsız bölümde fiilen oturan yoksa ilân tahtasına asılan tebligat örneği bağımsız bölüm sahibine yapılmış sayılır.

 

213 sayılı Vergi Usul Kanunu kapsamındaki tebligatlar:

 

Vergi ile ilgili süreçlerde mükelleflere yapılacak tebligatlara ilişkin yasal düzenleme, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 93 ilâ 98 maddeleri ve 107 ilâ 109 maddeleri arasında belirtilmiştir. Bu sebeple, vergiyle ilgili tebligatlarda bu esaslara dikkat edilmelidir.

 

Mahkemeden Gelen Tebligat

 

Ağır ceza mahkemesi, asliye ceza mahkemesi, bölge adliye mahkemesi ceza dairesi, çocuk mahkemesi, icra ceza hâkimliği, sulh ceza hâkimliği, infaz hâkimliği, Yargıtay, asliye hukuk mahkemesi, aile mahkemesi, asliye ticaret mahkemesi, bölge adliye mahkemesi hukuk dairesi, iş mahkemesi, sulh hukuk mahkemesi, icra hukuk mahkemesi, kadastro mahkemesi, tüketici mahkemesi, satış memurluğu, idare/vergi mahkemesi gibi makamlardan; duruşma günü, iddianame, savunma istemi, tensip zaptı, gerekçeli karar, cevap dilekçesi, bilirkişi raporu, iptal kararı, güvenlik tedbiri, erişimin engellenmesi kararı, tedbir kararı, istinaf/temyiz başvuru dilekçesi gibi konuları içeren tebligat, fiziken veya elektronik ortamda gelebilir. Tebligat elektronik yolla yapılmışsa tebligat, muhatabın e-tebligat adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda yapılmış sayılır.

 

Ceza Mahkemesi

 

Soruşturma dosyasında şikâyetçi, mağdur veya şüpheli olarak yer alıyorsanız ve ceza mahkemesinde dava açılmışsa, duruşma gününü içerir tensip zaptı ve iddianame tebliğ edilir. Dosya bilgilerine, T.C. no ve e-Devlet şifresiyle giriş yapılabilen UYAP Vatandaş portalından ulaşabilir, evrakları görüntüleyebilir ve elektronik imzanız varsa evrak gönderebilirsiniz. Şu an itibariyle UYAP Vatandaş portalda sadece soruşturma dosyalarına erişim yoktur. UYAP’ta soruşturma dosyalarına sadece, dosyaya vekâlet sunan avukat tarafından erişim olanağı vardır.

 

Dosya etkin biçimde takip edilmeli ve şikâyetiniz devam ediyorsa usulünce katılma talebinde bulunmalısınız.

 

CMK 251 maddesi uyarınca dosyada basit yargılama usulünün uygulanmasına karar verilmişse, duruşma yapılmaksızın dosya üzerinden karar verilmek üzere öncelikle tensip zaptı, bilgilendirme metni ve iddianame, şikâyetçiye/mağdura ve sanığa tebliğ edilir. Şikâyetçi/mağdur yazılı beyanını ve delillerini, sanık ise yazılı savunmasını ve delillerini, tebliğden itibaren 2 hafta içinde mahkemeye verebilir. Ardınsan mahkemenin verdiği karar taraflara tebliğ edilir ve 7 gün içinde itiraz edilirse, yargılamaya artık genel hükümler uyarınca duruşmalı olarak devam edilir.

 

Yazılı savunma, dosyanın mahiyetine ve savunma stratejisine göre soruşturma aşamasında veya dava açıldıktan sonra ilk duruşma öncesinde verilebileceği gibi, duruşma ya da duruşmalardan sonra da verilebilir. Yazılı ve sözlü savunmalardan sonra yeni, önemli ve esasa etkili olabilecek durumların gelişmesi halinde ek dilekçe verilmelidir.

 

İdeal savunma; iddiaları bütünüyle karşılayan, savcılık makamının tezlerini çürütebilen, şüpheli/sanık lehine olabilecek hususları ön plana çıkaran, şüpheli/sanık yararına en uygun sonucun oluşmasını sağlayacak istem ve argümanları içeren ve bireyselleştirilen bir savunma olmalıdır. Savunma, beyan ve ek dilekçeler aşırı ve sıkıcı derecede uzun olmamalı ve gereksiz ayrıntılara girilerek boğulmamalıdır.

 

Duruşmalardaki sözlü savunmalar haricinde; yazılı savunma ve ek dilekçelerde, Anayasa ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı olan hak ihlalleri belirtilmelidir. Zira AYM ve/veya AİHM’e yapılacak bireysel başvurularda, yargılama sürecinde hak ihlallerinin ileri sürülüp sürülmediğine dikkat edilmektedir.

 

Beraat, mahkûmiyet, yetkisizlik, görevsizlik, istinaf başvurusunun esastan reddi, sulh ceza hâkimliği değişik iş kararı gibi kararlara ilişkin gerekçeli karar usulünce tebliğ edildiğinde, tebliğden itibaren en geç 2 hafta içinde istinaf, temyiz, itiraz gibi olağan yasal haklar kullanılabilir.

 

Kesinleşmiş karar yönünden; olağanüstü itiraz, kanun yararına bozma ve yargılamanın yenilenmesi şeklinde olağanüstü kanun yollarına başvurulabilir.    

 

Tanık olarak ifadenize başvurulmak istendiğinde, buna dair tebligat gelecektir. Tutuklu olan dosyalarda tanık için doğrudan zorlama getirme kararı verilebilir. Usulüne uygun olarak çağrılıp da mazeretini bildirmeksizin duruşmaya gelmeyen tanıklar zorla getirilir.

 

Hukuk Mahkemesi

 

Açtığınız veya aleyhinize açılan bir davada davacı ya da davalı olarak yer alıyorsanız; dava/karşı dava dilekçesi, tensip zaptı, duruşma günü, cevap dilekçesi, ara karar, bilirkişi raporu, istinaf/temyiz dilekçesi, Yargıtay kararı gibi belgeler tebliğ edilir.

 

Tensiple birlikte dava dilekçesi tebliğ edildiğinde; davaya ilişkin cevaplar, ilk itirazlar, deliller, tanıklar, hukuki sebepler gibi hususların 2 hafta içinde mahkemeye sunulması gerekir. Süresi içinde cevap dilekçesi vermemiş olan davalı, davacının dava dilekçesinde ileri sürdüğü vakıaların tamamını inkâr etmiş sayılır.

 

Duruşmaya bizzat katılım sağlanmalı veya varsa vekâletli avukat vasıtasıyla takip ettirilmelidir. Aksi halde, belirlenen gün ve saatte geçerli bir özür olmaksızın duruşmada hazır bulunulmazsa, duruşmaya yoklukta devam edilir, yapılan işlemlere itiraz edilemez ve yoklukta hüküm verilir. Ayrıca usulüne uygun şekilde davet edilmiş olan taraflar, duruşmaya gelmedikleri veya gelip de davayı takip etmeyeceklerini bildirdikleri takdirde dosyanın işlemden kaldırılmasına karar verilir.

 

Davanın kabulü, reddi, kısmen kabulü veya kısmen reddi, feragat nedeniyle reddi, yetkisizlik, görevsizlik, istinaf başvurusunun esastan reddi, değişik iş karar gibi kararlara ilişkin gerekçeli karar usulünce tebliğ edildiğinde, tebliğden itibaren en geç 2 hafta içinde istinaf, temyiz, itiraz gibi olağan yasal haklar kullanılabilir.

 

Kesinleşmiş karar yönünden; kanun yararına temyiz ve yargılamanın iadesi şeklinde olağanüstü kanun yollarına başvurulabilir.   

 

İdare / Vergi Mahkemesi

 

Açtığınız davada; davalı idarenin savunması, cevap dilekçesi, ara karar, bilirkişi raporu, yürütmenin durdurulmasıyla ilgili karar, istinaf/temyiz dilekçesi gibi belgeler tebliğ edilir.

 

Kanun’da belirtilen istisnalar hariç; taraflar, yapılacak tebliğlere karşı, tebliğden itibaren 30 gün içinde cevap dilekçesi verebilir.

 

Davanın kabulü, reddi, yetkisizlik, istinaf başvurusunun esastan reddi gibi kararlara ilişkin gerekçeli karar usulünce tebliğ edildiğinde, tebliğden itibaren en geç 30 gün içinde istinaf, temyiz gibi olağan yasal haklar kullanılabilir.

 

Kesinleşmiş karar yönünden; kanun yararına temyiz ve yargılamanın yenilenmesi şeklinde olağanüstü kanun yollarına başvurulabilir.   

 

Cumhuriyet Başsavcılığından Gelen Tebligat

 

Cumhuriyet başsavcılığından; ifadeye çağırma, önödeme ihtarı, soruşturma yapılmasına yer olmadığına dair karar, kovuşturma yapılmasına yer olmadığına dair karar (takipsizlik), kamu davasının açılmasının ertelenmesi kararı, idari yaptırım kararı, hapis cezasına ilişkin çağrı kâğıdı, adli para cezası ödeme emri gibi konuları içeren tebligat gelebilir.

 

Soruşturma

 

Şikâyetiniz üzerine soruşturma başlatıldığında veya hakkınızda şüpheli olarak soruşturma başlatıldığını öğrendiğinizde, öncelikle soruşturma dosyasının tamamı alınmalı ve incelenmelidir. Dosyanın taraflarından birisi veya avukat, dosyayı inceleyebilir ve dosya içeriğini alabilir.

 

Kovuşturma yapılmasına yer olmadığına dair karar (takipsizlik), kamu davasının açılmasının ertelenmesi kararı gibi kararlar usulünce tebliğ edildiğinde, tebliğinden itibaren 2 hafta içinde sulh ceza hâkimliğine itiraz edilebilir. Bu tür kararlarda itiraz usulleri, süre ve kanun yolları gösterilmelidir.

 

İdarî yaptırım kararı, Tebligat Kanunu hükümlerine göre ilgili kişiye tebliğ edilir. Tebligat metninde bu karara karşı başvurulabilecek kanun yolu, mercii ve süresi açık bir şekilde belirtilmelidir. İdarî para cezası ve mülkiyetin kamuya geçirilmesine ilişkin idarî yaptırım kararına karşı, kararın tebliği veya tefhimi tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde sulh ceza hâkimliğine itiraz edilebilir.

 

Bu tür süreçlerde, soruşturmanın en başından itibaren kolluk görevlilerine ve Cumhuriyet savcısına verilen ifadeler okunduktan sonra imzalanmalıdır.

 

İnfaz İşleri

 

Hapis cezasına ilişkin çağrı kâğıdı:

 

Kasten işlenen suçlarda 3 yıl (dâhil), taksirle işlenen suçlarda ise 5 yıldan (dâhil) az hapis cezasının infazı için öncelikle çağrı kâğıdı gönderilir; bu sürelerin üzerindeki cezalarda doğrudan yakalama emri çıkarılır.

 

Tebliğden itibaren 10 gün içinde, duruma uygun cezaevinin bağlı olduğu Cumhuriyet başsavcılığına başvurulması gerekir.

 

Terör suçları, örgüt faaliyeti kapsamında işlenen suçlar ile cinsel dokunulmazlığa karşı işlenen suçlar hariç olmak üzere; a) Kasıtlı suçlardan toplam 3 yıl veya daha az süreyle hapis cezasına mahkûm olanların, b) Taksirli suçlardan toplam 5 yıl veya daha az süreyle hapis cezasına mahkûm olanların, c) Adlî para cezası hapis cezasına çevrilenlerin, ç) 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu gereğince tazyik hapsine tabi tutulanların cezaları doğrudan açık ceza infaz kurumunda yerine getirilir. Eğer kesinleşen ceza bu kapsamda ve yakalama emri çıkmadan çağrı üzerine savcılığa müracaat edilirse ayrıca 10 gün süre verilir. Hükümlü, 10 gün içerisinde belirlenen açık kuruma teslim olması gerekir.

 

Çağrı kâğıdı, hükümde gösterilen adrese tebliğ edilir. Hükümlü, adres değişikliklerini mahkemeye veya Cumhuriyet Başsavcılığına bildirmekle yükümlüdür. Aksi hâlde hükümde gösterilen adreste yapılan tebligat geçerlidir.

 

10 günlük süre içinde, yasal koşulların varlığı halinde, cezanın infazının ertelenmesi talebi yapılabilir.

 

Adli Para Cezası:

 

Ödeme emri, hükümde gösterilen adrese tebliğ edilir. Hükümlü, adres değişikliklerini mahkemeye veya Cumhuriyet Başsavcılığına bildirmekle yükümlüdür. Aksi hâlde hükümde gösterilen adreste yapılan tebligat geçerlidir.

 

Ödeme emrinin usulünce tebliğinden itibaren 30 gün içinde, mahkeme kararıyla taksitlendirme yapılmışsa en az bir taksit tutarının ödenmesi gerekir, takside bağlanmamış ise en fazla 3 eşit taksit yapılır. Taksitlendirme yapılmış olsa bile para cezasının tamamı ödenirse dosya infaz edilmiş olur. Ödenen para Devlet hazinesine aktarılır.

 

Yasal süre içinde para cezası ödenmezse, çocuklar hariç, ödenmeyen kısma karşılık gelen gün miktarı hapis cezasına çevrilerek, hükümlünün 2 saat çalışması karşılığı bir gün olmak üzere kamuya yararlı bir işte çalıştırılmasına karar verilir. Bu kararın infazı için hükümlüye öncelikle çağrı kâğıdı gönderilir. Hükümlü, hapis yattığı veya kamuya yararlı işte çalıştığı günlerin dışındaki günlere karşılık gelen parayı öderse hapisten çıkartılır veya kamuya yararlı işte çalıştırılma sona erer.

 

Denetimli serbestlik:

 

Denetimli serbestlik müdürlüğünce hükümlülere; denetim planı, uyarı yazısı, ihlal bildirimi, sevk yazısı, infaz kararı, adli kontrol tedbiri gibi yazılar tebliğ edilebilir. Usulünce tebliğ edilen yazılara önem verilmeli ve hak kaybına yol açılmaması için süresinde gereken müracaat ve talep ile haklı, geçerli ve gerektiğinde belgelendirilebilen mazeret bildirimi yapılmalıdır. Aksi halde; kasıtlı olarak ısrar sonucu ihlal nedeniyle denetim dosyasının kapatılması, açık ceza infaz kurumuna iade, tutuklama gibi istenmeyen sonuçlar doğabilir.

 

İcra Dairesinden Gelen Tebligat

 

İcra ödeme emri, icra emri, tahliye emri, haciz davetiyesi, satış kararı, kıymet takdir raporu, sıra cetveli gibi konuları içeren tebligat gelebilir.

 

Gelen tebligatın konusuna göre süresi içinde işlem yapılmalı, borç tutarı ödenmeli veya istenen işin gereği yapılmalıdır. Örneğin ilama bağlı icra takibine konu borç 7 gün içerisinde ödenmelidir, eğer ödenmezse dosya kesinleşir ve haciz işlemleri uygulanır. Bu süre zarfında icra hukuk mahkemesinden icranın geri bırakılması kararı da alınabilir. İlamsız takipte, tebliğden itibaren 7 gün içinde itiraz edilirse icra takibi durdurulur. Alacaklı, yasal süre içinde itirazın iptali davası açabilir.

 

Yukarıda belirtilen tüm süreçleri, T.C. no ve e-Devlet şifresiyle giriş yapılabilen UYAP Vatandaş portalından ulaşabilir, evrakları görüntüleyebilir, ödeme yapabilir ve elektronik imzanız varsa evrak gönderebilirsiniz.

 

 

İlgili Mevzuat:

  • 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu
  • 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu
  • 5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun
  • 4675 sayılı İnfaz Hâkimliği Kanunu
  • 5326 sayılı Kabahatler Kanunu
  • 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu
  • 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu
  • 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu
  • 7201 sayılı Tebligat Kanunu
  • 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun
  • 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun
  • Elektronik Tebligat Yönetmeliği
  • Açık Ceza İnfaz Kurumlarına Ayrılma Yönetmeliği
  • Denetimli Serbestlik Hizmetleri Yönetmeliği

 

 

07.03.2025

 

 



Anasayfa

Kurumsal

Ekibimiz

İletişim

Serbay Interactive